Saturday, December 15, 2012

stage 2..


20 hari dah berlalu since sampai sini..(Doha Qatar)..

   Baru semalam je dpt wat medical checkup.Xray n blood test je.Hospital kat sini lain banyak dari Malaysia.Tempat perempuan only women can entry.Men not allowed..heheh..So..aku kena la masuk sengsorang tanpa encik somi (MBB).Huh..

   Bedebar toksah citer la..mcm nak pitam pun ada.Ye ar..ai ni kan tersangat la pandainya cakap LONDON..kalo depa cakap pastu ada subtitle english kat bawah..(mcm kat tv) ok gak la kan.bole la gak nak paham sket2.Aku dah la 'pandai'..Yg depa lak cakap x brapa bebutir ngat.Pekat english depa.Kdg2 x pasti sama ada depa ni cakap arab ke english.huhu.nervous gila aku.

   Kul 3 ptg (Qtr time- msia dah kul 8 mlm)..coaster company dtg mai ambik kitorang.Ingatkan ada family lain yg acccompany kitorang..rupanya only we all.Konfius aku kejap.Mana tak nya..coaster hat berbelas org leh naik mai amek kitorang yg hanya ada 5 org..haishhh...

   Sampai je kat spital..kitorang just ikut je dreba company tu.Lepas settle dia daftarkan..turn aku lak nak kena wat sendiri semua.Dia explain apa yg patut kat aku.Mujur ar paham gak dia cakap.Drebar ni filipino.Masa nak masuk pintu for women je tu..nebes aku mai balik.pak guard tu cakap aku x paham.English dia lg teruk dari aku.(indian..? sri lankan..? nepal..? ntah la) ke aku yg memang mangkuk..???huhu..Alhamdulillah MBB x p mana lagi.heeee...

   Arab..perempuan memang kasar.Depa kalo cakap main jerit2 je.Muka lawa..tp bila bunyi suara je..hee..hampeh..Tapi kan..1 perkara yg aku perasan..bila dpa tgk je passport aku,terus nada dia bertukar.Ada lil bit slow sket.Dah x kasar sgt..n senyum sket.Kalo x..jgn harap la dia nak senyum kat kita.Juru x ray lak..bila tau aku from MALAYSIA..trus kata.."malaysia..?!! oh..nice people there.."heee...mungkin dia pernah p malaysia kot.pastu siap cakap melayu ngan aku..2-3 patah je..

   Alhamdulillah..so far..aku x kena lagi ngan arab yg kasar..Belum lagi..x bermakna x kan kena..hehe..Takut gak..tp redah je la.Pengalaman yg sgt mahal..x selalu n semua org dapat tempuh..( always talking to myself like that..) So,redha n pasrah..

suka..bila tau ummi je yg nak kena amek darah..depa x yah..

yg kat depan tu la coaster tu..selalu dok tgk je depa p keje..semalam dpt naik..hee..yg blkg tu estima  untuk  org yg keje  offsite -like my hubby la..



--- menunggu dan tertunggu step seterusnya ---

 

No comments: