Thursday, December 15, 2011

Sunday, December 4, 2011

majlis tunang..

Majlis pertunangan adik ipar ai fahmi n nurul nadhirah.
Ringkas,simple..tapi penat gila.hehe..dah namanya majlis..memang memenatkan jugalah..tapi enjoy n hepi..Moga segalanya seperti yang dirancang..



hantaran dari pihak lelaki

dari pihak perempuan

my cute 'biras' n my mom i.l.
(x leh tayang muka dia.kang kena fire ngan en. otomen)

Sunday, November 27, 2011

Alhamdulillah....


my kids @ ihtifal Pasti n SRI Al Amin


my meq

nasyid 6 thn

pengerusi pasti arrahman us. mahadi n pengerusi Pasti kaw. kemaman  us. hishamuddi

pentas @ pasti arrahman


imran .. beratur untuk ambil hadiah

hadiah imran

anugerah shahsiah terbaik umarhafie

hadiah my meq

my kids..luv u olls

ketua pelajar sri al amin..pemenang anugerah tokoh pelajar terbaik keseluruhan
UPSR 5A.. adik aiman johari..  kat blkg tu mak dia..yg pakai jubah itam...


Dosa Dalam Perkahwinan

aii like thiz article....

Perkahwinan itu sesuatu yang mulia di sisi Allah S.W.T kerana bertujuan meramaikan umat Muhammad S.A.W di atas muka bumi ini. Bukan itu sahaja, perkahwinan itu juga suatu proses untuk kita membantu antara satu sama lain.
Benar, perkahwinan itu satu ibadah dan ganjaran pahala namun ia perkahwinan juga boleh mengundang dosa. Bak kata Bro Hamka penulisblog Kereta Mayat kita tak mampu lari dari dosa dalam dunia sekarang ni. Kiri, kanan, depan belakang semuanya dosa. Nauzubillah.
Tetapi sedarkah kita bahawa perkahwinan itu merupakan satu tanggungjawab dan amanah?
Perkahwinan itu bukan hanya berlangsung sehari di hari pernikahan dan walimatulurus yang memerlukan belanja puluh-puluh ribu namun perkahwinan itu adalah selepas hari pengantin dirai bagai raja sehari.
Jika sebelum ini kita hanya hidup bujang tetapi tiba-tiba ada manusia asing yang masuk kedalam hidup kita.
Jika sebelum ini kita hanya hidup dalam kelompok keluarga kita, namun setelah berkahwin kita perlu hidup dalam kelompok keluarga lain yang mungkin budayanya amat jauh berbeza dengan budaya hidup kita sebelum ini.
Jika sebelum ini kita masak untuk seorang makan, selepas berkahwin kita perlu masak untuk dua orang makan.
Entah berapa banyak "jika" untuk kita senaraikan.
Pendek kata perkahwinan itu suatu perkara yang memerlukan komitmen yang sangat tinggi. Jika boleh biarlah perkahwinan yang kita bina itu berkekalan hingga ke taman-taman syurga kelak.
Tetapi mengapa dikatakan dosa dalam perkahwinan?
Kita memerlukan masa untuk menyesuaikan diri dengan suasana baru. Oleh sebab itu, kita perlu benar-benar bersedia. Jika tersilap langkah pasti akan mengundang dosa walaupun hakikatnya perkahwinan itu adalah salah satu cara untuk mendapatkan pahala.
Memandang wajah suami atau isteri pun sudah pahala apatah lagi jika senyum. Bab dosa dan pahala memang urusan Allah S.W.T, kita yang makhluk ini haruslah beringat dan berjaga-jaga.
Jika perempuan yang tidak menjaga dirinya dari segi aurat dan sebagainya, si suami yang terpaksa menanggung dosa. Jika si isteri meninggikan suara pada suaminya, itu juga satu dosa.
Oleh itu, jika kita masih belum benar-benar bersedia, jangan cuba dekati perkahwinan. Memang ada yang berkata:
"Kalau nak tunggu betul-betul sedia memang tak kahwinlah sampai ke tua."
Ada juga yang berkata:
"Sedia itu datang seiring dengan niat kita untuk berkahwin."
Sedia itu merujuk kepada apa?
Ilmu rumahtangga?
Ilmu Agama?
Persediaan mental dan fizikal?
Semua aspek kita perlu bersedia. Paling penting adalah ilmu bagaimana kita mahu melayarkan bahtera rumahtangga.
Rumahtangga dan keluarga bagaimana yang kita mahukan?
Adakah keluarga yang bercirikan Islam pada dasarnya atau keluarga yang hanya Islam pada nama?
Itu perlu ditanya pada diri sendiri.
Rumahtangga yang bagaimana kita mahukan?
Cuba renungkan dan fikirkan dalam-dalam.
"Orang-orang yang enggan menikah kerana hendak menghindari beban tanggungjawab adalah orang-orang yang tersesat. Sebab perasaan takut memberi nafkah menjadikan iman seseorang itu cacat." (Imam Hasan al-Banna)
Firman Allah S.W.T:
" Kami tidak meminta rezeki kepadamu, Kamilah yang memberi rezeki kepadamu. Dan akibat yang baik itu adalah bagi orang-orang yg bertaqwa." (Surah Thaha: Ayat 132)"
Tetapi jangan pula kita takut untuk menikah kerana pernikahan itu adalah sunnah Rasulullah S.A.W. Menyempurnakan perkahwinan ibarat menyempurnakan sebahagian daripada agama. Dengan berkahwin juga dapat melahirkan zuriat yang halal yang mudah-mudahan menjadi khalifah di muka bumi ini.
 
Sejak akhir-akhir ini ramai yang berkongsi kata-kata ini di Laman Facebook.
"Aku terima nikahnya si fulanah binti si fulan dengan mas kahwinnya RM...."
Itu adalah tersurat. Apa yang tersirat? Yang tersirat ialah:
"Aku tanggung dosa-dosa si fulanah ini dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung dan aku tanggung dosa bakal anak-anak aku. Akulah orang yang bertanggung jawab dalam memberinya nafkah zahir dan batin, memberinya ilmu dunia Akhirat dan juga bertanggung jawab memegang tanganya bersama-sama berlari bertemu-Mu Tuhan. Aku juga sedar, sekiranya aku gagal dan aku lepas tangan dalam menunaikan tanggung jawab, maka aku fasik, suami yang dayus dan aku tahu bahawa nerakalah tempatku akhirnya dan malaikat Malik akan melibas aku hingga pecah hancur badanku. Akad nikah ini bukan sahaja perjanjian aku dengan si isteri dan si ibu bapa isteri, tetapi ini adalah perjanjian terus kepada Tuhan."
Berat bukan tanggungjawab seorang suami?
Berkahwin bukan semata-mata bagi nafkah zahir dan batin sahaja namun juga ilmu. Jika isteri tersalah, tegurlah jangan biarkan sampai ia menjadi barah dalam keluarga.
Jika usia sudah mencecah 20-an buatlah persediaan dari sekarang. Persediaan dari ilmu rumahtangga, ilmu agama, ilmu hendak mendidik anak-anak, ilmu segala jenis ilmu yang berkaitan supaya rumahtangga yang dibina dalam redha Allah S.W.T. Material juga perlu sedia juga baik lelaki mahupun perempuan. Paling penting restu ibu bapa. Kerana redha Allah S.W.T terletak pada redha Ibu bapa.
Sumber Grafik: Google Image

Monday, November 21, 2011

nobody perfect



Pencil: I'm sorry

Eraser: For what? You didn't do anything wrong.

Pencil: I'm sorry cos you get hurt bcos of me. Whenever I made a mistake, you're always there to erase it. But as you make my mistakes vanish, you lose a part of yourself. You get smaller and smaller each time.

Eraser: That's true. But I don't really mind. You see, I was made to do this. I was made to help you whenever you do something wrong. Even though one day, I know I'll be gone and you'll replace me with a new one, I'm actually happy with my job. So please, stop worrying. I hate seeing you sad. :)

I found this conversation between the pencil and the eraser very inspirational.

Parents are like the eraser whereas their children are the pencil. They're always there for their children, cleaning up their mistakes. Sometimes along the way... they get hurt, and become smaller (older, and eventually pass on).

Though their children will eventually find someone new (spouse), but parents are still happy with what they do for their children, and will always hate seeing their precious ones worrying, or sad.

"All my life, I've been the pencil.. And it pains me to see the eraser that is my parents getting worn out (older) each day.

For I know that one day, all that I'm left with would be eraser shavings and memories of what I used to have..."

Dedicated to all the parents out there . .
Share If U Care :)

Saturday, November 12, 2011

dah basi ekceli...

nak tayang gak..walopun dah basi..hahahaha...

situasi : pemandangan biasa di musim perayaan
hari     : raya ke2 (aidil adha)
lokasi  : LPT menghala ke KL..




c bongsu

Bongsu2 dalam keluarga hj din...

my alil bro ~ paksu n ammar

ammar zikri

c bongsu my 2nd sis alfie dzulharith n mylilsis son ammar zikri


my meq.. nur iman 'aqilah


Friday, November 4, 2011

penat tapi hepi

Semalam turn aku jaga baby ammar.Dah seminggu makngah dia dok jaga. So turn aku la pulak kan. Memula tu very xcited. Tapi bila dah siang..baru la terasa mengantuk yg teramat. Ammar x banyak ragam. Dia bunyi bila basah n lapar je. Tapi suara dia sangat la slow.. Macam dalam mimpi je memula tu. Halus je suara. Ntah berapa lama dia dah bunyi pun aku x perasan.

Seronok lak pegang dia. Kecil sangat. Anak2 aku dulu x la sehalus ni. Hehe... Nanti mesti rindu kat dia bila dah balik kerteh..

Sunday, October 30, 2011

hampeh

1st time haku kena tolak moto..
tak guna nye GBO..
huhu
dengan tuan ko..
ko x wat hal la pulak
siap dia leh bwk ko p keje lagi tu
penat giler haku
bukan dekat..
dah macam dak dowh da haku
naik moto tapi kayuh
nak tolak ko
ko berat sangat
huhuh
tu la..
haku pun sama
yg gatai sangat p bawak wat pe nyer
kete 2 biji ada kat umah

SAJER CARI PENYAKIT

ni bkn GBO MBB.. tp nak sama kaler dia..malas nak p snap pic dia.meluat

New Baby in My Family

28 hb Oktober 2011 pukul 05:30 , mylilsis selamat melahirkan baby boy yg sangat comel kat HUKM , Cheras.Tapi baby kena pantau bawah oxigen coz x cukup bln..pernafasan kurang cantik..ye ar.. dia baru 8 bln dok dlm perut mama dia..

Susah hati toksah habaq ar.. aku x leh balik lagi. Anak2 tgh exam..Ada seminggu lagi.Tapi MBB kata..kalo balik pun, bukannyer aku leh jaga / tengok baby.. lagipun adik2 aku (kakak2 mylilsis) ada..sorang ley masak n sorang ley ulang spital...huhu..

Sian mylilsis..dgn anak dalam NICU..dengan dia yg x tau apa...Mudah2an Allah permudahkan segala urusan dia..Alhamdulillah gak coz my adeq ipaq..sangat2 caring kat wife dia..

masa baru lepas bersalin

dah makin ok.. mama dia suka sangat tgk citer korea..anak dah sepet

1st time dapat pgg bby..day 2

MUHAMMAD AMMAR ZIKRY

Thursday, October 27, 2011

coretan buat umarhafie khairi

Assalamualaikum anak sulung ummi yg ummi sayang..

x abes2 ngan entry pasal ko umar.. hai abang.. bila la nak berubah.. ada jer yg ko wat bagi ummi pening,naik darah,nak pitam...

2 minggu lepas..
ko lari jek macam ayam masa nak lintas jalan..pastu tergolek depan keta..mujur la keta tu x laju..tapi sakit gak kan.. cuma ko x nak ngaku jer.. ye la.. kalo ko ngaku sakit.. sure nyer ayah ngan ummi x nak bagi ko p camping kan..kan..

nyaris2 nak pitam ummi tgk tetiba jer ko dah tergolek depan keta orang tu.. rasanya mulut ummi ni x abes lagi dok pot pet kat ko 'tgk keta dulu bang.. kiri kanan bang..'sekali... ko lari jer macam tu...huhuhu..Alhamdulillah ar x dak menda2 pun. just luka sket jer..

Seminggu yg lepas laks...
dah baper kali ummi pesan kat ko..abes jer tiution..tunggu ar depan pintu kelas tu.. kalo nampak ur dedi yg mai amek..trus ar p kat ur dedi tu.. ni tak..ko dah nampak pastu ko leh lak masuk dalam semula..ait...ko ingat dreba ke yg dok tunggu tu..kalo ummi..boleh maap lagi la.. ni ur dedi hokeh..kan x pasal2.. kena tinggal kat sekolah.. x pasal2 blk kul 7.. huhu

semalam nyer citer laks..
dah tau hari khamis ada peksa kan.. yg p tinggal buku teks kat mu'allimah wat pe nyer..Dah...apa yg ko nak baca..nak study.. nak hafal..aduiyaii.. haru sungguh la ko ni..ko da tau kan.. ayah dah warning.. peksa kali ni kalo dapat B any subject.. bi ma'na.. ROTAN ar.. 1 B = 1 ROTAN..

Ummi dah tolong ko.. salin nota hat member ko nyer.. dah tulis.. pastu taip laks.. sampai lenguh pinggang pedih mata ummi dok ngadap pc.. dalam gelap laks tu..nak buka lampu ur dedi ngah tido (keje malam)..kang dia sedar kang.. kena marah laks ko..

alih2.. balik sekolah tadi.. leh laks ko kata senang jer soklan dia ummi.. tapi abang x dan nak jawab abes.. sebab banyak sangat.. huhuhu.. penat ummi nak oii.. asal laks x sempat nak jawab.. sejam kan dia bagi masa.. kalo dah senang..bi ma'na.. lancar jer ar nak jawab..

At now..
mana laks ko hilang abang oiii.. kan ur dedi dah pesan..time peksa.. x mo merayap2..abes peksa..ko nak merayap..p la.. adui..ummi pening ar kalo dengar ko asyik kena marah jer.. cer ubah sket pangai tu.. cer dengar sket apa yg ummi ngan ayah pesan ni..

Huhu.. ummi malas dah nak kata apa..nanti kalo x dapat A.. ko jawab la sendiri ngan ur dedi.. malas nak back up dah.. sori yek.. ummi malas nak layan ko tadi.. nanti ko baca la sendiri apa yg ummi coret kat sini eh.. coz.. ummi x dak mood.......

salam sayang dari,
ummi ko
LAP U SO MUCH


**** rindu laks masa zaman2 dia kat tahfiz dulu

Friday, October 21, 2011

Away Day @ Sempurna Resort, Kuantan

Program Petronas Penapisan (T) untuk staf n family yg x p merdekaraya mistery drive ari 2..
Nk kata best sgt..hmmm..ntah la.bole je.jnji ank2 hepi.dkt 3 jam brndm kt pool.sampai kecut kaki tgn.Atlast,naik je bilik,berselimut semua.hehe..

Mlmnyer ada ar dinner sket.kali ni best sket.coz,dlm keadaan yg aman.x dak muzik2 yg membingitkn telinga.

Wednesday, October 12, 2011

manusia + malaikat + syaitan


Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - Bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu
Syaitan - Alahhhhhh, sekejaplah, mengantuk ni...awal lagi ni..zzZZz

Manusia - Nak makan, laparlah ..
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah....
Syaitan - Ahh, tak payahlah... dah lapar ni ! makan saja..sedapnya

Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat.
Syaitan - Ehh, panaslah, tak ada style langsung, nampak kampung!

Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat.
Syaitan - Ahhh? awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X punchkanlah?

Manusia - Azan sudah kedengaran.. ..
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi ni.

Manusia - Eh, eh.... tak boleh tengok ini, berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan Maha Mengetahui !
Syaitan - Perggghh... best tu...rugi ooo kalau tak tengok ni.

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantak dia lah

Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihati lah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2...pandai2 lah

Manusia - Aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu, sesungguhnya Allah Maha Pengampun.
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... muda lagi kan..lagipun hidup hanya sekali..rugilah..(kalau sempatla)

Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu.
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh !

Manusia – Uuhhh..letihnya harini..tak solat lagi ni.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu.
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku, kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat untukmu nanti ada juga (jangan mimpilah!)

Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :
1. Anda – Patut ke aku biarkan article ini tetap di sini saja??
2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal..sebarkan lah !
3. Syaitan - Tak payahlah sibuk2 ..biar je disini..kalau, boleh delete je..bukan mereka nak baca pon.

*Bkn artikel brantai ea..^^, .. Silalah Share utk kwn2 yg lain..:)

Friday, October 7, 2011

pening oh aku pening

Semenjak dua menjak ni rasa serabut jer .. Geram lak rasa ngan my kidz ni . Ada jer benda yg depa buat nak bagi level aii naik . Asyik bergaduh la .. hilang tu la .. hilang  ni la .. Issshhh geramnyer aii rasa .. Karang ummi lari balik umah tok dedi kang .. baru korang tau .. Dok la rumah ngan ayah ..

Baru2 ni Umar n Imran hilangkan lagi stokin . Dah berapa pasang sepanjang tahun ni jer. Tensionnyer aii . Umar sepanjang jun ke oktober dah 3 psg .. yang Imran lak dah 6 pasang dari awal thn sampai ke la ni .. Kita siap ugut macam2 .. Tapi x jadi gak .

Aii siap ugut lagi kat Umar.. kalo yuu x cari or x jumpa stokin tu minggu ni .. aii x mao kasi yuu p camping khamis depan .. biar la kami rugi ( duit pendaftaran dah bayaq) x kesah .. janji yuu cari gak sampai jumpa . Kali ni aii nak try kotakan . Selama ni aii ugut jer . Tapi aii mengalah kemudiannya . Tu yang naik lemak tu .Biar ada rasa tanggungjawab ke diri sendiri sket .. Dah lama bagi peluang ke yuu .

Alat2 tulis toksah dok habaq la . Dah berapa ribu kali refill pun aii x tau ..

Thursday, October 6, 2011

jiran oh jiran

Payah gak bila ada jiran yang hanya tahu nak pikir diri sendiri jer.. penat betul .. Nak kata not good .. ok jer .. tapi kengkadang tu amat lah menyesakkan jiwa raga n pala otak .. huhu .. 

Kita ni hidup berjiran .. so , pandai2 la bawa diri tu eh .. jangan nak kira pot sendiri jer .. pikir orang lain sama .. penat la akak ko ni jer yg nak beralah ngan korang tetiap kali . Kadang2 tu akak ko ni pun dah terikut2 perangai korang tu .. Akak x suka sellfish2 ni tau .. Akak suka 'eat fish' jer ..

Jangan sampai 1 hari nanti akak ko ni bina tembok tinggi2 sampai atap dek kerana terlalu fed up nya dah la...hahaha .. ye .. akak tau .. korang x kesahnya la kan .. buat jer la eh .. hmmmm ... alahai ....

x dak kena mengena ngan citer..hehe





Monday, October 3, 2011

itam in memory..

Tarikh : 23hb September 2011
Hari : Jumaat
Lokasi : depan pagar rumah
Mangsa : itam
Suspek : aiiiiii .....

HuuHUuHuuuuu...............

tak sengaja..memang x perasan
bila masa dia boleh p lari dok kat tayar belakang
walhal masa nak undur tu aii dah tengok betoi2
masa tu dia dok main kat buai umah sebelah

balik jer rumah .. jiran aii tanya..
'nadia langgar kucing ke'
HAAaa .. what....??

kalih tgk kat pagar..nampak itam terbaring
tak bergerak
NOOOOO...aii ke yg langgar..???
Ya Allah..macam x percaya..
sebab x dengar bunyi apa pun

walhal masa dah undur aii tengok dia ada kat pagar
tapi that time..dia masih gerak2
aii dok ingat dia tgh main2 ngan rumput
(memang hobi dia.. menikus)

x sangka..
rupanya masa tu dia tgh nazak..
aii pandang angah..dia pandang aii 
then terus menangis
lagi la sayu hati aii tapi aii tahankan gak
coz anak jiran aii ada kat situ
(aii mintak tolong dia uruskan itam)

bila dah selesai uruskan dia
aii terus kol MBB
 (dia sayang sangat itam ni )
ayaq mata toksah nak habaq ar .. merambu gila
sampai x boleh nak cakap

dekat 10 kali dail..x dapat pun
lagi ar sedih
terus aii kol mylilsis
masa tu pun x baper boleh nak cakap..
nangis jer

masa ambik umar kat kelas tuition
aii slow talk ar dgn dia
aii habaq .. itam abang dah tak ada
masa tu dia gelak2 lagi
dia tanya
'nape.. dia jalan mana lak'
aii terus tak leh tahan ayaq mata
bila dia tengok aii nangis..dia terus dah dapat agak
itam dah mati ke.. sape yg langgar ..
huuu.. macam tau2 jer

bila aii citer kat dia ..terus meraung sakan
aii tak sangka.. sampai macam tu sekali 
anak2 aii punya sayang kat itam tu

sampai rumah dia terus p ambik mangkuk itam
then basuh.. dekat sejam jugak la dia dok kat luar tu
aii pujuk masuk rumah ..
tapi dia wat beku jer .. kalih ke aii pun tak


YA ALLAH
berdosanya aii

2 hari budak2 ni nanges
huhu
apakan daya .. bukannya aii sengaja
 sedih sangat..
berasa sampai hari ni..

tengok jer benda2 yg ada kaitan dengan dia
mesti sebak
asal tengok jer anak2 kucing
sure teringat kat dia
rasa macam dah serik nak bela kucing


  • my cintahati MBB :
sori sangat2.. aii x sengaja .. aii pun sayang sangat itam walopun aii selalu gaduh dengan   dia .. ye         lah.. dia suka sangat kaco aii masa aii nak sidai kain or lipat kain.. 

  • abang , angah & adek :
ummi minta maaf ye ...jangan sedih2 lagi ok .. Allah lagi sayang kat itam tu ..




video

Sunday, October 2, 2011

bersyukur dengan apa yang ada..

2 bln lepas...

Berminggu aii menjeruk rasa.. bergundah gulana.. memikir macam orang sasau.. ni semua sebab MBB.. sebab panggilan itu..

JENG JENG.....

haha.. geylong..ekceli...

      *
      *
      *
      *
      *

Awal Ogos baru2 ni..MBB dapat kol dari AP Requipment.. Dapat tawaran ke Qatar.(Qatar Petrolium). kalo 2, 3 bln yg lepas dapat panggilan gini.. sure dia terus accept jek.. n sure kitorang da makan ati berulam jantung kat 'sana'..


Banyak keburukan dari kebaikannya.. Dengan benefit yg diberi jauh beza kalau nak d compare dgn RasGas n QatarGas , yuran pendidikan anak2 amat mahal .. x berbaloi rasa dengan gaji yg d offer.. hmmm...

Mungkin orang lain boleh hadap dengan situasi n apa jua kat sana.. tapi bagi kami.. kami x rela.. x sanggup.. dan x mampu.. biar lah org nak kata kami menyerah kalah sebelum berjuang ke.. apa ke.. tapi kami dah pikir sehabis2 nya.. biar la berhujan batu di negeri sendiri dari berhujan emas dinegeri orang..

Kadang2 bila difikirkan balik.. ada hikmah gak bila MBB ni ketinggalan sket dari member2 dia. biar ketinggalan asal x menyesal di kemudian hari.. x guna gak kalau gaji banyak tapi jiwa merana kan....aii x sanggup nak bayang kalo dia terima offer tu.. macam mana ngan anak2 nanti..boleh ke depa serasi dengan keadaan kat bumi asing.. suasana belajar yg lain.. kalau Imran... aii rasa dia InsyaAllah boleh cepat menyesuaikan diri.. tapi Umar n Meq....??? ye.. ye.. aii tau.. belum cuba belum tau hasilnya kan..tapi x salah kalu kita pikir jauh ke depan.

Setelah di timbang tara.. istikharah 3 malam berturut...survey sana sini.. jawapannya : X MAO TERIMA..


NOw......

aii dah boleh rasa lega dah.. InsyaAllah buat masa ni.. MBB x mau terima offer ke luar dari malaysia.. Tapi.. mana la nak tau kan... ntah2 dia ubah pikiran lak nanti.. huhu.. mintak dijauhkan lah...




~ jutaan terima kasih buat member2 MBB sama ada yg ada kat Qatar (leju n wife, nisa.. rudi n wife, za...ct n family ) dan yg ada kat mesia ( froki n lin.. n peli... n sesapa la..) yg banyak bagi pendapat n meringankan serabut pala MBB ...




Monday, September 19, 2011

miss them a lot

sajer jer p awai sket 
time nak amek my meq tadi
try gak ar intai..
'dah ada cikgu baru'

dalam pada berkira kira nak masuk ke x..
tetiba dengar suara jerit..
CIKGUUUU...
huk aloh..depa pasan lak..
terus depa tinggal cikgu depa.. then mai kat aiii

dengan riuh nya mulut depa
 dok tanya itu ini..dok citer itu ini..
sampai x tau nak layan mana dulu..
HuHu..
rindunya aii kat depa..
baru 5 hari x jumpa..

aii sempat gak ar pesan kat depa..
jgn nakal2 sangat..dengar cakap cikgu
n belajar rajin2..
huhuhu





membakar kalori...

1st aktiviti selepas resign..haha..
JOGGING...
lepas antar anak2 ke sekolah pagi td.. 
rutin fulltime housewife aii pun mula la berjalan..basuh n sidai baju..
then terajin sket ari ni..p menggosok lak..

lamanya x menggosok baju dalam kuantiti yg banyak
selama ni just menggosok hat yg perlu dpakai selama seminggu jer
tu pun kalo aii terrrajin..
kalo x nak pakai esok baru malam ni nak gosok..
x pun dah nak pakai.. baru kelam kabut nak gosok..
berterusan selama setahun..
VERY BAD huh...

oppps...

tgh dok menggosok..
puan lin msj...ajak p jogging..
hurm.. y not..lagipun MBB x blk lagi..
(jumpa org qatar..)
so .. aii pun msj apa patut kat MBB, minta izin
MBB memang menggalakkan sangat wife dia bersenam
so.. dgn senangnya aii mendapat pelepasan..
hehehe

1st round berjalan sekerat then
puan lin ajak lari..
aii pun ngan poyo nyer..ikut jer puan lin..
(x sedar diri aii ni..dah setahun lebih x jogging)
apa lagi .. x dan 5 minit berlari kedek2..
mata aii berbelam2.. dada aii rasa hangat sangat..
huhuhuh... lin.. aii da x ley nak p dah ni..
aii nak jln jek..

sian puan lin..
terpaksalah dia jalan ngan aii ni..
tapi dia siap warning..
x mo jln lenggang kangkung eh..
jln laju2..heheheh
ok la tu..janji aii x fensan sudah..

sampai 3 round Tmn Panalex kitorang ronda..
seb bek puan lin ajak berenti..
kalo dia teruskan seround lagi..
aii rasa aii akan fensan disitu jugak..haha

now.. bila dah malam..
baru terasa sakitnya kaki
sakitnya badan..
tapi x mo putus asa..
nak p lagi seround kalo diizinkan Allah..
hmmm....

CHAIyOok..nadia.....



sedey.. kaki sakit..MBB lak x dak ari ni.. ke KL..

~Haisyy..baru jer p kl..sehari je lak tu..da nak tacing.. ngada2..seb baik dia x jadi p Qatar..kalo x jadi mek buu la ko nadia oiii.... ~

uit....???!!